sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Aamupalani


Olen aina ollut kehno aamupalailija. Jotenkin on kamalan vaikeaa väsätä jotain jo aamusta ja mukamas istuskella paikallaan, kun pitäisi hyöriä ja pyöriä ja valmistautua päivään ja lähtöön. Ensimmäinen haasteeni olikin rauhoittuminen pöydän ääressä teetä nautiskellen! 

Nyt kun asun "omassa asunnossa", minun ei tarvitse jakaa jääkaappia monenkymmenen muun kanssa. Vihdoin voin todella tehdä, mitä lystää! Päätin aloittaa aamupalan syömisen rytmin, sillä kuulemma painoa pudottaessa aamupala todella on päivän tärkein ateria. Uudessa keittiössäni on muuten käytössä myös mm. tehosekoitin, jolla olen innokkaana väsäillyt smoothieta ja muita välipaloja.

Tuorepuuron reseptin bongasin "Minusta tulee isona... Pienempi!" -blogista, joka on sittemmin poistettu. Tuorepuuro tuntui juuri minulle sopivalta, sillä se on samantien valmis (kunhan illalla sen pistää jääkaappiin) eikä tarvitse turhia höskäillä! En ole koskaan pitänyt puurosta, joten harjoittelen ensin tällä kaurahiutaleiden syömistä. Myöhemmin haluaisin opetella syömään puuroa sellaisenaan. :)

Tällaista olen nyt viimeaamuina vedellyt, ja ainakin meikäläisen suussa maistuu aivan taivaalliselta! 

Tuorepuuro
2 dl jugurttia
0,5 dl täyskaurahiutaleita
1 rkl auringonkukansiemeniä
0,5 rkl kurpitsansiemeniä
3 kpl manteleita paloiteltuna

Kaikki sekaisin, jääkaappiin yöksi ja puuro on aamulla valmis nautittavaksi. Voit lisätä sekaan hedelmiä tai marjoja.

Aamupala alkaa herkuttelulla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti