torstai 7. helmikuuta 2013

Fiilistä!

3469882558_220dc0a03b_large
weheartit

Aivan sairaan hyvä fiilis, dam di dam dam! Olen semmoinen ihminen, jonka mieli saattaa muuttua ääripäästä toiseen hetkessä. Enimmäkseen olen kuitenkin täysoptimisti, joka hyppii sinne tonne ja nauraa jatkuvasti. Välillä sitä ylipositiivista minää pitää hieman rauhoitella, ja varsinkin laihduttaessa huomaan yhä enemmän neutraalimman (välillä jopa negatiivisen) puolen tulevan esiin.

Mutta toisaalta, miksi minun pitäisi antaa enemmän valtaa jollekin, joka saa hymyn hyytymään kasvoilta? Ei mistään syystä! Painonpudotuksessa hyvä ja kannustava mieli on niin pirun tärkeää, silloin ei tule mättäneeksi kaikkea ylimääräistä suuhunsa. Kuten huomasin viime kerralla, ahdistunut ja ärsyyntynyt fiilis suorastaan hakeutuu herkkujen ääreen. Siinä paranee vain kropan leveyssuhteet.

Jos kerran voin olla kaiken muun suhteen optimistinen, niin miksen myös painonpudotuksen?

Juttelin eilen Joken, Suomessa asuvan laihdutuskaverini, kanssa. Jokkea oli vaikeaa suostutella painonpudotukseen, mutta nyt hän kertoi olevansa todella innoissaan! Itse asiassa hän on tehnyt terveellisiä ruokia jokaisena viikkona ja kiloja on kuulemma karissut. Yhteinen ystävämme Vilma, joka on myös mukana painonpudotushankkeessa, on aina ollut extreme-laihduttaja. Kuulemma tämän(kin) kertainen laihdutus hoidetaan greippi-dieetillä. Ei ole minun asiani sanoa, onko se hyvä vai huono tapa, sillä hän on tiputtanut rutkasti minua enemmän kiloja.

Kuvittelin aiemmin, että olisin jollain tapaa kateellinen ystävieni laihdutustuloksista. Että minua harmittaisi, kun en ole kyennyt samoihin pudotusmääriin. Onnekseni (oi, niin onnekseni!) olen todella onnellinen kummankin ystäväni puolesta! Vaikka itselläni kilot sinnittelevät tiukasti kiinni, ihanaa että ystäväni onnistuvat elämänmuutoksessa!

Tänään hostellissa minua odotti todellinen ruokayllätys: kaupan valmissalaattia, sipulia ja porkkanoita. Paistoin aikamoisesti sipuleita, kippasin salaatin päälle ja nautiskelin ihanasta ruuasta. Yksinkertaisesti hyvää!



Suuri herkkuni on pannulla paistetut ja maustetut porkkanat. Jos minulla olisi valittavana joko sipsit tai nämä, nappaisin samantien porkkanakipon! En itsekään ymmärrä, miksi olen niin rakastunut paistettuihin porkkanoihin. Ne ovat niin nannaa :)


Koko päivän minun on tehnyt hirmuisesti mieli smoothieta. En malta odottaa huhtikuuta, omaa asuntoa ja tehosekoitinta! Hostelleissa voin siis käyttää ainoastaan mikroa tai paistolevyä - kovinkaan kummoisia variaatioita ruokiin ei ole oikein mahdollista tehdä. Tämän aikaa siis haikailen ihanan smoothien perään, dam di dam dam!

5 kommenttia:

  1. Dam di dam! Siiiis mitä mitä, pannulla paistettuja porkkanoita?! Millä tarkalleen maustat ne? Pakko kokeilla, jos kerran sipsit voittavat! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oijoi, nyt alkoi hermostuttaa, minun makumaailmani on niin suppea että jopa porkkanat ovat suurta herkkua! :D Kirjoitin erillisesti noista porkkanoista (tuolla alempana kommenteissa) :)

      Poista
  2. Ihana blogi sulla! Eksyin sattumalta ja ihastuin! Jään ehdottomasti seuraamaan. Tsemppiä painonpudotusurakkaan! :) Niin ja muakin kiinnostaa noi paistetut porkkanat ja niiden maustaminen! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heyho ja tervetuloa mukaan! :) Ja lykkyä itsellesikin painonpudotukseen, kyllä me tähän pystytään! Eri tavoilla mutta sama tavoite ;)

      Poista
  3. Voi ei, nyt meikäläiselle paineita! :D Käytän mausteita, mitä missäkin hostellissa on ilmaiseksi käytettävissä. En henno ostaa kalliita mausteita mukana kannettavaksi, siksi paistetut porkkanat ovat satunnainen herkkuni ;) Mutta yleisimmin olen maustanut suolalla, erilaisilla pippureilla ja chilillä (tai chilimausteella) oliiviöljyssä tai vastaavassa pyöräytettynä pannussa.

    Mutta pitää todeta! Reppureissauksen aikana makutottumukseni ovat kaventuneet, ja siksi kaikki hiemankin erilainen maistuu taivaalliselta! Luulen, että jos söisin normaalia ruokaa päivittäin, niin en voisi pitää porkkanoita todellisina herkkuina. Reppureissaus on kaikenlaista opettanut :)

    VastaaPoista