sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Self-esteem, nice to meet you


Tumblr_ls04ix9v5w1qdyzggo1_500_large
Rakastuin kuvaan samantien ♥ weheartit

Kirjoitin joskus aiemmin siitä, että suuresta koostani huolimatta miehet ovat ihastuneet minuun. He ovat kuitenkin olleet minulle tuttuja ihmisiä, vanhoja ystäviä, jotka ennemmin ihastuivat luonteeseeni kuin ulkonäkööni. Eikä siinä mitään valittamista, minusta sisin onkin tärkeämpi kuin ulkonäkö. (Läskin puhetta mutta totta!)

Viimeisen parin viikon aikana olen ollut kovin hämmentynyt. Tuntemattomatkin miehet hostelleissa saattavat aloittaa keskustelun vaikka mistä aiheesta, ja yhä useammin minua pyydetään mukaan baareihin ja illanviettoon. Huomaan myös itse olevani aktiivisempi ja juttelevani kenen kanssa tahansa. Hymyilen, halaan, flirttailen. Mikä on muuttunut!

Itsetunto. Minulla on aina ollut itsevarmuutta vaikka muille jakaa, mutta pakko myöntää, etten itseäni ole kuitenkaan arvostanut. Tykkään luonteestani, persoonastani ja asenteestani. Mutta ulkonäkö... Aluksi yritin peittää sitä kaikin tavoin, jossain vaiheessa homma kääntyi tyystin päälaelleen ja tuhrin silmäni meikillä ja paitani muuttuivat (aivan liian) avoimiksi. Miksi? Itsetunto.

Kuten Muuttuva minä -kirjoituksessa kerroin, olen oppinut älyttömästi itsestäni reppureissatessa. Nykyään tunnen olevani kaunis. Tai ainakin kauniimpi. En tarvitse meikkausta, paljastavia vaatteita tai esittämistä. Olen täysin ja ainoastaan oma itseni, ja pirun tyytyväinen siitä! 

Tumblr_m4wdbwtrdj1rswm0ho1_500_large
weheartit

Piskuisen tuli kyllä mokattua alkoholin parissa. En siis juonut kuin kaksi lasillista ostamaani viiniä, mutta niitäkään en olisi todellisuudessa tarvinnut. Ja niin kovasti olin muka päättänyt olla ostamatta alkoholia... Syy on hyvännäköisten italialaisten miehien! Oli kyllä ihana ilta, en kadu hetkeäkään. En usko, että Pepsin voimalla olisin yhtä lailla nauttinut.

Ensi kerralla en-osta-alkoholia-meiningillä! En onneksi tälläkään kerralla itse kaikkia drinkkejä ostanut ;) Tuntuu "aika" hyvältä tämä itsetunnon kohoaminen!

PS. Sain Mariann:lta New Blog Love -tunnustuksen. Hirmuiset kiitokset ja kumarrukset siitä! :) Tätä tunnustusta jaetaan tykkäämilleen blogeille, joilla on alle 200 lukijaa.



Ellei Mariann olisi tällaista minulle jakanut, olisin antanut sen takaisinpäin! Hänen bloginsa elämä ilman on yksi ehdottomia suosikkejani, hänen pohdiskeleva ja vaikuttava kirjoitustapansa pistää lukijankin miettimään kunnolla. Mariann on jo jonkin aikaa kirjoittanut blogia, mutta kuten hän itsekin totesi, "New Blog" on tässä suhteellinen käsite ;) Kiitos vielä!

Olen nyt vähän rosmo ja jätän tunnuksen jakamisen ensi blogikertaan. Oikeastaan siitä syystä, että niin moni blogi on minulle uusi, etten millään osaa valita niiden väliltä! Mutta ensi kerralla lupaan ojentaa tunnuksen eteenpäin :)

PPS. Ihan uskomaton tunne, kun saa jalat ristiin (tai reisistä päällekkäin siis) istuessa. Ennen ei ollut toivoakaan! Mahtavaa! Miten näin pieni asia saa tuntemaan itsensä naiselliseksi. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti